- Beranda
- Komunitas
- News
- Berita dan Politik
MMT-M-270-BDE Lokomotif Yang Beroperasi Di Freeport Papua


TS
japek
MMT-M-270-BDE Lokomotif Yang Beroperasi Di Freeport Papua













Quote:
Versi Asli:
MMT-M-270-BDE
Modular multi system production locomotive
With a total weight of 40 tonnes, this ModuTrac locomotive is designed with a central cab and is currently the heaviest twin-axle locomotive Schalke manufactures. Each wheelset is driven by a 135-kW AC electric traction motor. Two state-of-the-art, amongst others liquid-cooled IGBT-controlled traction converters make it possible to control each wheelset individually. The locomotive is designed with a hybrid power supply system, featuring a pantograph for overhead catenary and Powerpacks for diesel or battery operation. The Powerpacks can be quickly and smoothly replaced in approximately one hour as required. This ModuTrac locomotive is therefore equipped with several state-of-the-art traction technology systems simultaneously.
Furthermore, the locomotive features numerous characteristics typical for Schalke products that keep operating and maintenance costs low. These include the electro-dynamic main brake, which is powered by the traction converter and strong enough to bring the entire train to a standstill if required. In cases of emergency or for prolonged parking, the locomotive is equipped with a pneumatic service brake, which includes a spring-loaded function. Moreover, a highly efficient slip-and-slide protection system is used, ensuring the optimal use of available tractive forces, depending, of course, on the wheel-rail friction coefficient.
State-of-the-art AC traction technol-ogy ensures reduced maintenance costs and standstill period compared with DC systems. A train protection system for outstanding operating safety and an train automation system for driverless operation are also optionally available.
In use at the Grasberg and Esmeralda mines
These ModuTrac locomotives are in use in PT Freeport’s Grasberg underground mine in Indonesia. In one of the world’s largest copper mines and simultaneously the world’s currently largest gold mine, they transport all of the extracted material in a driverless, round-the-clock, fully automated system. The predecessors of these locomotives still operate in the Andes mountains of Chile. They also work underground in the Esmeralda mine, which is part of the El Teniente mining complex operated by Codelco.
- Hybrid energy supply: pantograph and Powerpacks (diesel or battery)
- Fast switching from Diesel-Powerpack to Battery-Powerpack and vice versa
- Central driver‘s cab for a good view in both directions
- Capable of bringing unbraked train capacity of up to 700 tonnes to a standstill
- Designed for fully automatic, driverless, round-the-clock use
Versi Terjemahan:
Modular lokomotif produksi multi sistem
Dengan berat total 40 ton, lokomotif ModuTrac ini dirancang dengan satu kabin pusat dan saat ini lokomtif dua axle terberat produksi Schalke manufaktur. Setiap wheelset didorong oleh 135-kW motor traksi listrik AC . Dua state-of-the-art, antara lain liquid-cooled konverter traksi IGBT dikontrol memungkinkan untuk mengontrol setiap wheelset secara individual. Lokomotif ini dirancang dengan sistem catu daya hybrid, menampilkan pantograph untuk catenary overhead dan powerpacks untuk diesel atau baterai operasi. The powerpacks dapat dengan cepat dan lancar diganti di sekitar satu jam seperti yang diperlukan. Lokomotif ModuTrac ini karena itu dilengkapi dengan beberapa negara-of-the-art sistem teknologi traksi secara bersamaan.
Selanjutnya, lokomotif fitur banyak karakteristik khas untuk Schalke produk yang terus biaya operasi dan perawatan yang rendah. Ini termasuk rem utama elektro-dinamis, yang didukung oleh converter traksi dan cukup kuat untuk membawa seluruh kereta macet jika diperlukan. Dalam kasus-kasus darurat atau untuk parkir lama, lokomotif dilengkapi dengan rem layanan pneumatik, yang meliputi fungsi pegas. Selain itu, sistem perlindungan slip-dan-slide yang sangat efisien digunakan, memastikan penggunaan yang optimal dari kekuatan traksi yang tersedia, tergantung, tentu saja, pada koefisien gesekan roda-rel.
State-of-the-art AC traksi technol-ogy memastikan mengurangi biaya pemeliharaan dan periode standstill dibandingkan dengan sistem DC. Sebuah sistem perlindungan kereta untuk keselamatan operasi yang luar biasa dan sistem otomatisasi kereta untuk operasi driverless juga opsional tersedia.
Digunakan di Grasberg dan tambang Esmeralda
Lokomotif ModuTrac ini digunakan di tambang bawah tanah Grasberg PT Freeport di Indonesia. Dalam salah satu tambang tembaga terbesar di dunia dan sekaligus tambang emas saat ini terbesar di dunia, mereka mengangkut semua bahan diekstraksi dalam driverless, round-the-clock, sistem sepenuhnya otomatis. Pendahulu dari lokomotif ini masih beroperasi di pegunungan Andes dari Chile. Mereka juga bekerja di bawah tanah di tambang Esmeralda, yang merupakan bagian dari kompleks pertambangan El Teniente dioperasikan oleh Codelco.
- Pasokan Hybrid energi: pantograph dan powerpacks (diesel atau baterai)
- Cepat beralih dari Diesel-Powerpack ke Battery-Powerpack dan sebaliknya
- Kabin Central pengemudi untuk pandangan yang baik di kedua arah
- Mampu membawa kapasitas kereta unbraked hingga 700 ton macet
- Dirancang untuk sepenuhnya otomatis, driverless, penggunaan non stop
MMT-M-270-BDE
Modular multi system production locomotive
With a total weight of 40 tonnes, this ModuTrac locomotive is designed with a central cab and is currently the heaviest twin-axle locomotive Schalke manufactures. Each wheelset is driven by a 135-kW AC electric traction motor. Two state-of-the-art, amongst others liquid-cooled IGBT-controlled traction converters make it possible to control each wheelset individually. The locomotive is designed with a hybrid power supply system, featuring a pantograph for overhead catenary and Powerpacks for diesel or battery operation. The Powerpacks can be quickly and smoothly replaced in approximately one hour as required. This ModuTrac locomotive is therefore equipped with several state-of-the-art traction technology systems simultaneously.
Furthermore, the locomotive features numerous characteristics typical for Schalke products that keep operating and maintenance costs low. These include the electro-dynamic main brake, which is powered by the traction converter and strong enough to bring the entire train to a standstill if required. In cases of emergency or for prolonged parking, the locomotive is equipped with a pneumatic service brake, which includes a spring-loaded function. Moreover, a highly efficient slip-and-slide protection system is used, ensuring the optimal use of available tractive forces, depending, of course, on the wheel-rail friction coefficient.
State-of-the-art AC traction technol-ogy ensures reduced maintenance costs and standstill period compared with DC systems. A train protection system for outstanding operating safety and an train automation system for driverless operation are also optionally available.
In use at the Grasberg and Esmeralda mines
These ModuTrac locomotives are in use in PT Freeport’s Grasberg underground mine in Indonesia. In one of the world’s largest copper mines and simultaneously the world’s currently largest gold mine, they transport all of the extracted material in a driverless, round-the-clock, fully automated system. The predecessors of these locomotives still operate in the Andes mountains of Chile. They also work underground in the Esmeralda mine, which is part of the El Teniente mining complex operated by Codelco.
- Hybrid energy supply: pantograph and Powerpacks (diesel or battery)
- Fast switching from Diesel-Powerpack to Battery-Powerpack and vice versa
- Central driver‘s cab for a good view in both directions
- Capable of bringing unbraked train capacity of up to 700 tonnes to a standstill
- Designed for fully automatic, driverless, round-the-clock use
Versi Terjemahan:
Modular lokomotif produksi multi sistem
Dengan berat total 40 ton, lokomotif ModuTrac ini dirancang dengan satu kabin pusat dan saat ini lokomtif dua axle terberat produksi Schalke manufaktur. Setiap wheelset didorong oleh 135-kW motor traksi listrik AC . Dua state-of-the-art, antara lain liquid-cooled konverter traksi IGBT dikontrol memungkinkan untuk mengontrol setiap wheelset secara individual. Lokomotif ini dirancang dengan sistem catu daya hybrid, menampilkan pantograph untuk catenary overhead dan powerpacks untuk diesel atau baterai operasi. The powerpacks dapat dengan cepat dan lancar diganti di sekitar satu jam seperti yang diperlukan. Lokomotif ModuTrac ini karena itu dilengkapi dengan beberapa negara-of-the-art sistem teknologi traksi secara bersamaan.
Selanjutnya, lokomotif fitur banyak karakteristik khas untuk Schalke produk yang terus biaya operasi dan perawatan yang rendah. Ini termasuk rem utama elektro-dinamis, yang didukung oleh converter traksi dan cukup kuat untuk membawa seluruh kereta macet jika diperlukan. Dalam kasus-kasus darurat atau untuk parkir lama, lokomotif dilengkapi dengan rem layanan pneumatik, yang meliputi fungsi pegas. Selain itu, sistem perlindungan slip-dan-slide yang sangat efisien digunakan, memastikan penggunaan yang optimal dari kekuatan traksi yang tersedia, tergantung, tentu saja, pada koefisien gesekan roda-rel.
State-of-the-art AC traksi technol-ogy memastikan mengurangi biaya pemeliharaan dan periode standstill dibandingkan dengan sistem DC. Sebuah sistem perlindungan kereta untuk keselamatan operasi yang luar biasa dan sistem otomatisasi kereta untuk operasi driverless juga opsional tersedia.
Digunakan di Grasberg dan tambang Esmeralda
Lokomotif ModuTrac ini digunakan di tambang bawah tanah Grasberg PT Freeport di Indonesia. Dalam salah satu tambang tembaga terbesar di dunia dan sekaligus tambang emas saat ini terbesar di dunia, mereka mengangkut semua bahan diekstraksi dalam driverless, round-the-clock, sistem sepenuhnya otomatis. Pendahulu dari lokomotif ini masih beroperasi di pegunungan Andes dari Chile. Mereka juga bekerja di bawah tanah di tambang Esmeralda, yang merupakan bagian dari kompleks pertambangan El Teniente dioperasikan oleh Codelco.
- Pasokan Hybrid energi: pantograph dan powerpacks (diesel atau baterai)
- Cepat beralih dari Diesel-Powerpack ke Battery-Powerpack dan sebaliknya
- Kabin Central pengemudi untuk pandangan yang baik di kedua arah
- Mampu membawa kapasitas kereta unbraked hingga 700 ton macet
- Dirancang untuk sepenuhnya otomatis, driverless, penggunaan non stop
Sumber
Seandainya PT Freeport dikuasai oleh negeri ini maka otomatis lokomotif ini menjadi milik Indonesia

0
9.3K
Kutip
27
Balasan


Komentar yang asik ya
Urutan
Terbaru
Terlama


Komentar yang asik ya
Komunitas Pilihan